Sve o:

Izbor Egipat:

Egipat – Otvaranje muzeja u Kairu (Grand Egyptian Museum) najverovatnije tek 2024.godine Odmor u Egiptu i ajkule: Da li ići u Egipat i da li je bezbedno kupanje u Crvenom moru? Egipat: Da li će opasnost iz Crvenog mora poremeniti turizam ? Egipat 2023 – Koji hoteli imaju zaštitne mreže protiv ajkula? Egipat leto 2023.godine – Da li ići u Egipat u julu / avgustu ? Egipat – da li ići na Crveno more 2023.godine i kako najjeftinije proći? Novembarski broj “National Geographic” – Egipat i njegovo (nepokradeno) blago Egipat: Posetiti jedino postojeće Svetsko čudo starog sveta – Piramide u Gizi ili sačekati? NAŠI UTISCI: hotel “Prima Life” u prelepom Makadi zalivu kraj Hurgade – odlična prosečnost UTISCI IZ EGIPTA: Hotel za porodicu “Steigenberger Aqua Magic”, Hurgada

Izveštaj sa našeg drugog putovanja u Hurgadu pre 10 godina a od tada smo još 9 puta bili u Egiptu

Putovanje 2012. godine smo realizovali preko agencije TUI letom iz Beča a 6 godina kasnije smo ponovili odmor u istom hotelu. Pozitivni utisci se nisu promenili.

Dolazimo pre 8 sati ujutro u Hurgadu. Već je 25 stepeni – sredina aprila naspram 10°C i kiše koju smo ostavili u Beču. Oseća se miris pustinje jedva čekamo da vidimo more i da se okupamo i ohladimo u njemu.

Negativnosti koje su plasirane putem medija o Egiptu učinile su svoje kao i problemi sa nepouzdanim agencijama koje su ostavljale putnike na ulici, tako da iz Srbije mesecima nije bilo polazaka za Egipat. Aranžmani su se otkazivali zbog dovoljnog broja putnika a proleće je tamo najlepše.

Iz Beograda ne postoje direktne linije do Kaira a nekada smo bili toliko bliski – Nesvrstani.

Mladi egipćani slabo pamte Tita stariji ne mogu ni da se vide u Hurgadi. Egipat je zemlja mladih. Prosečna starost je 24 godine, a u Srbiji 41 godina.

A u samoj Hurgadi egipatski politički problemi se osećaju koliko i u Beogradu. Nimalo.

Zadovoljni su posetom kažu ove godine ima znatno više gostiju nego prošle kada se dešavala egipatska revolucija. I zaista samo iz Beča svakodnevno poleće nekoliko aviona za letovališta u Egiptu. Kod nas se situacija menja I od maja Egipat je ponovo u ponudi naših agencijama. Najbolju preporuku daju ljudi koji se vraćaju iz Egipta, među njima smo i mi svakako I neumorno širimo istinu o Egiptu.

Posmatram strance mnogo opuštenije putuju, kao da svaki mesec idu na odmore. Rade dosta ali i znaju i mogu više da odmaraju od nas. Drugarica iz Nemačke ima 35 dana odmora, a da ne pominjem da imaju i više dana praznika. Pa neko neka kaže da se kod nas malo radi. Nema dileme aranžmani su kod naših agencija povoljniji ali razlike u standardu između nas i stranaca su velike.

Hotelski kompleks “Mecure” je lepo osmišljen. Lanac zgrada hotela sa mnoštvom sadržaja okružuje bazene u koje znam da nećemo ulaziti jer je iza njih predivno more.

More je ono zbog čega se dolazi u Egipat.

Voda je početkom aprila već 22°C – topla kakvu na Jadranu ne pamtim ni u avgustu. Zato je Crveno more najtoplije more na svetu i među najslanijima jer nema slatkih pritoka a vulkani mu daju toplotu tako da mu temperatura ne pada ispod 21°C. Dobilo je naziv crveno zbog crvenih korala na jugu i najtoplijih zemalja koje ga okružuju.

Uveravamo se lično da priča da u Hurgadi nema lepih koralnih grebena uz hotelske plaže ne stoji, i ovde nas čeka more bezbrižnih i bezopasnih ribica koje plivaju uz lepe korala. Obavezno poneti opremu za snorkling. Na dnu korala srećem prelepu ribu “lionfish” raskošnih peraja – najlepšu ribu Crvenog mora. I defini se na izletima daleko na pučini mogu videti.

Lionfish – najlepša riba Crvenog mora

Pričamo lokalcima priču koji je jedan naš šaljivi sajt lansirao o srbinu koje je savladao ajkulu u Šarm el Šeiku.

Radi se o šali koje su mnoge novinske agencije prenele.

Smeju se kažu ovde nema ajkula gde su delfini ajkule ne prilaze.

Maksimalno bezbedan ambijent – spavamo uz otvorena vrata balkona iako smo u prizemlju, noću je tako prijatnije.

Svako jutro i predveče vredni radnici hotela plave zelene površine i iznova otržu parče zemlje od pustinje.

Predočavamo menadžeru da umesto staze brojni gosti radije koriste prečicu preko trave i tako uništavajući trud radnika. Kaže uradiće nešto po tom pitanju.

Primećujemo radnika svetle kože izgorele od sunca, albinima je jako teško u ovim toplim krajevima a Egipat je po pitanju odnosa prema njima svetla tačka.

Gostiju ima najviše iz Rusije, oni obožavaju Egipat a posebno je na ceni bar na plaži koji od jutra služi alkohol. Ponekima nije strano ni snabdevanje ispod šanka – dolari su ovde veoma cenjeni.

Porodični tip sobe

Pošto smo jedini gosti iz Srbije domaćini misle da smo rusi, čuli su za Srbiju a posebno za susednu Bosnu. Njih očekuju izbori za presednika u maju većina deluje apolitično i nezainteresovano kada se to pomene. Promene ovde ne prijaju ljudima.

Ljudi su neverovatno ljubazni i veoma vredni. Samo po po malim radnjama u gradu možete videti dokone mladiće kako odmaraju u hladu I vrebaju kupce. Kažu nam samo im kažeš “Šukaran” (hvala) I prođeš – tako su manje napadni – vide da nisi nov u Egiptu. Glavna Šeraton ulica puna je tih malih radnji pored oronulih zgrada, kojima je odavno isteklo vreme za renoviranje, ili zgrada koje čekaju priliv novca da bi se konačno zavšile.

U glavnoj ulici se nalazi i mnoštvo hotela popularnim među mladima koji se izdvajaju iz sivila okolnih zgrada. Uz ovakvo okruženje srećni smo što nam je hotel 15km od grada. Biser grada je svakako nova Marina koja svojom elegancijom mogla bez problema da se uklopi u ambijent Azurne obale.

Na njenom vrhu pruža se pogled na velelepnu džamiju uz obalu mora.

Hotel je mali grad u kome vam novčanik nije potreban. U sobi nas čeka labud napravljen od peškira i cvetova hibiskusa, zaista je sipatični brka sobar zaslužio bakšiš ali stičemo utisak da niko nije napadan po tom pitanju.

Za decu u hotelu postoji organizovana lepa zabava u mini klubu.

Svaki dan 10 sati u njemu radi vredna Samija, koja pored arapskog tečno govori francuski, ruski i engleski.

Iz Aleksandrije je ali je sa mužem i troje dece prešla u Hurgadu, jer gore nema posla. Muž posle posla taksira jedino tako mogu da pristojno žive. Želja joj je da kupe klimu – kaže da je štedila prošle godine ali na kraju su pare otišle na drugu stranu.

Francuski par svako jutro joj dovodi svoje dvoje dece i pravac na celodnevno ronjenje. Uveče dolaze i kupe decu – mi nikada ne bi mogli tako dete je uz nas i uživamo u njegovoj radosti u moru i suncu. Njihovoj deci je lepo sa Samijom, koja im organizuje svaki minut bolje nego da su u vrtiću – čak ih vodi i na plažu. Sve mislim da im je i bolje sa njom nego sa takvim roditeljima.

Ostaćemo sa njom u kontaktu – dobrota se svuda prepoznaje.

Stalno se uz Egipat potpuno preterano pominju i stomačni problem. Uz dobar hotel po drugi put nikakvih problema niko od nas nije imao.

Makadi Bay – najlepše plaže Egipta

U blizini se nalazi i savremeni tržni centar Senzo u kome mogu da se nađu evropske robne marke. Cene su visoke za njihova primanja I retko ko može da sebi priušti tu robu pa većina tu i ne zalazi.

Uveče u tržnom centru nerealna slika – egipatski bend svira rokenrol i uopšte ne zvuči loše.

Na povratku u hotel u predvečerje srećemo devojku, engleskinju, kako džogira. Razmišljamo šta bismo mi mogli da radimo tih par nedelja koliko ona svakog proleća boravi ovde. Kakvo bi to uživanje bilo.

Obilazak Luksora i Kaira ostaje za neki drugi put, ipak nam je dete malo za 4-5 sati puta u jednom smeru. I bez obilaksa istorijskih znamenitosti Egipat nudi vrhunsko uživanje za najmanji trošak.

pyramids, egypt, camel-6224903.jpg

Pred kraj odmora i pored silnog uživanja na plaži hotela odlučujemo se da idemo brodom na izlet sa ronjenjem i odmorom na Rajskom ostrvu.

Iako mislim da sam video sve varam se. Predivni koralni greben na Magaviš ostrvu otkriva novi svet, a ogromne morune I napoleon ribe na susednim osrtvima otkrivaju nova čuda morskog sveta.

Ispod nas “snorkijevaca” nestaju u dubinu ronioci sa bocama.

Nagađamo šta njih sve čeka dole. Kurs ronjenja obavezno sledeći put. Kada bi ikako to moglo biti već ove godine.

Dolazimo na Rajsko ostrvo, prelepa plaža bez ijednog zaklona mogli bi ga nazvati I pakleno ostrvo. Sat vremena kupanja prolazi kao tren, voda je još toplija, pirka topli vetrić kako li je leti kada je 50C.

Hurgada nudi ono što tamo vole da opišu kao: Karipski užitak.

Dostupan luksuz – najlepše more koje je i većini lako dostupno.

Zato dobro razmislite kada odete na Crveno more možda više nećete nikada hteti ići igde drugo.